PROJEKT “PUT OKO SVIJETA”

PROJEKT: „PUT OKO SVIJETA“

Ciljevi projekta:

  1. geografsko znanje: upoznati djecu s osnovnim kontinentalnim podjelama svijeta te osnovnim karakteristikama svakog kontinenta
  2. razvijanje svijesti o raznolikosti: djeca će učiti o različitim klimatskim uvjetima, životinjama, biljkama i kulturama na svakom kontinentu.

Zadaće projekta:

  • razvijanje interesa za istraživanje kroz igru, razgovor, likovno izražavanje
  • poticati na zajedništvo i zajedničko djelovanje
  • poticati učenje istraživanjem enciklopedija, slikovnica i slikovnog materijala
  • razvijanje i promicanje pozitivnih vrijednosti, učenje o poštivanju različitosti
  • razvijanje kreativnosti i stvaralaštva koristeći različite materijale i tehnike
  • obogatiti i proširivati rječnik djece.

Tijek projekta:

U našem vrtiću odgojiteljice Lea Gabrilo i Lidia Bralić u svojoj odgojnoj skupini provode projekt „Put oko svijeta“ koji je započeo u siječnju 2025. te se provodi i dalje. Započeo je spontanim interesom djece za magnetnu slagalicu karte svijeta koja se nalazila u jednom od kutića za igru. Djeca su svakodnevno slagala dijelove svijeta, imenovala kontinente i postavljala pitanja o različitim državama, životinjama i ljudima koji žive daleko od nas. Upravo je ta znatiželja potaknula ideju da se kroz igru, istraživanje i kreativnost “otputuje” na svaki kontinent i upozna njegovu posebnost. Odmah na početku projekta uključeni su roditelje tako što su pozvani da donesu kutiju od cipela za izradu putnih kofera. Budući da je projekt započeo u zimskim mjesecima, prvi kontinent koji smo istraživali bila je Antarktika. Djeca su povezivala hladnoću i snijeg s tim udaljenim kontinentom. Gledali su dokumentarne isječke, proučavali slike i knjige, razgovarali o pingvinima, ledu i životnim uvjetima na Južnom polu te smo razdvojili životinje koje žive na Antarktici i na Arktiku. Nakon Antarktike odgojiteljice su zajedno s djecom odlučile do kojeg će kontinenta sljedećeg „otputovati“. Svaki  kontinent bio je istraživan kroz različite aspekte: kulturu i tradiciju, životinje, hranu i ples te poznate građevine i znamenitosti. Djeca su kroz glazbu, pokret, glumu i likovni izričaj izražavala svoje nove spoznaje.

Provedene aktivnosti:

  • oslikavanje kutija za putne kofere.

Antarktika:

  • otapanje leda, manipuliranje snijegom, proučavanje globusa, karte svijeta i fotografija te atlasa svijeta, gledanje dokumentaraca, pecanje riba iz leda, memory, snjegović s gumbima na čičak traku, slikanje ledom u boji, oslikavanje iglua od kartona, građenje iglua od stiropora, konstruiranje iglua od kocki šećera, slobodno kreativno stvaralaštvo (fotografije polarnih životinja, plastelin, valjci, drveni štapići, vata, stiropor, bijeli filc, ljepilo, škare), izrada polarnog medvjeda tehnikom tempera, senzorička boca.

Sjeverna Amerika:

  • izrada smjese za američke palačinke, pečenje američkih palačinki, kušanje američkih palačinki i javorovog sirupa, proučavanje enciklopedija Moja prva enciklopedija, Životinje, Planet Zemlja, povezivanje slika i njihovih naziva (pojmovi iz Sjeverne Amerike), slušanje indijanske glazbe i country glazbe, sviranje flaute i gitare, crtanje zastava Kanade, SAD-a i njihovo imenovanje, modeliranje plastelina prema predlošku kontinenta Sjeverna Amerika, oslikavanje uzoraka indijanske odjeće, oslikavanje majica za meksičku zabavu, izrada i oslikavanje sombrera, ukrašavanje pinjate, meksička zabava uz ples, razbijanje pinjate te kušanje nachosa uz umak, slikanje kaktusa, oblikovanje kaktusa zelenim plastelinom, igranje hokeja (palice, pak, klizaljke od kartona), proučavanje kartica sa znamenitostima.

Južna Amerika:

  • usvajanje osnova španjolskog jezika („Ja se zovem…“) te riječ po izboru svakog djeteta, slušanje i prepoznavanje zvukova amazonske prašume, crtanje životinja amazonske prašume, ukrašavanje karnevalske maske perjem, cirkonima i pastelama, proučavanje enciklopedije Moja prva enciklopedija, crtanje zastava država i njihovo imenovanje, usvajanje plesnih pokreta uz pjesmu, proučavanje kartica sa znamenitostima, modeliranje plastelina prema predlošku kontinenta Južne Amerike, nogometna utakmica Brazil – Argentina.

Azija:

  • izrada drva japanske trešnje u sobi dnevnog boravka, korištenje azijskih štapića za prenošenje vune i pompona iz jedne posude u drugu, poticaj Gejše i različitih kimona na čičak traku, oslikavanje japanske trešnje, izrada grana, cvjetova i oslikavanje cvjetova japanske trešnje, izrada tulipana origami tehnikom, oslikavanje kineskog zida, crtanje zastava država i njihovo imenovanje, ukrašavanje kineskog lampiona, proučavanje kartica sa znamenitostima, oslikavanje mandala.
08/04/2025